Search

sâmbătă, 11 decembrie 2010

Stenograme in cazul ALRO Slatina: Udrea si Cocos intervin pe langa Basescu

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, si sotul acesteia, omul de afaceri Dorin Cocos, sunt implicati adanc in cazul ALRO, intervenind pe langa presedintele Traian Basescu, potrivit unor stenogramelor din dosar.
Cei doi reprezentanti ai grupului MARCO, Valery Krasnov si Vitaly Maschitskiy, au vorbit despre influenta politica pe care Elena Udrea ar fi avut-o asupra lui Traian Basescu, relateaza Realitatea TV.
In stenograme, Elena Udrea este poreclita Clopotel, Trumpita sau Cea de sub Trump, o deductie facuta de vreme de porecla Trump ii era atribuita lui Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea.
Codrut Seres, fostul ministru al Economiei, este denumit Pilotul, iar Traian Basescu, Comandantul.
Din discutiile dintre cei doi rusi reiese ca Dorin Cocos a avut o intalnire "extrem de utila" cu "Comandantului" (Traian Basescu). De asemenea, au avut loc intalniri si cu Pilotul (Codrut Seres), care a spus ca a preluat controlul problemei.
Stenogramele se refera la obtinerea unor tarife preferentiale la energie pentru ALRO Slatina, Elena Udrea si sotul acesteia fiind banuiti de influentarea factorilor de decizie in acest sens. De asemenea, se pare ca ministrul Turismului ar fi primit chiar si bani in schimbul "serviciilor" sale.
Iata discutiile din stenograme, prezentate in emisiunea Ora de Foc, la Realitatea TV:
23 decembrie 2005, ora 19.06 - Dorin Cocos vorbeste cu Marian Daniel Nastase, vicepresedinte CA ALRO Slatina
Cocos: Ce faceti?
Nastase: Prost. Nu am reusit sa facem nimic. E fix in 2006. Atat. Si in alti termeni decat se discutase. Nu am batut in cuie nimic. In afara de 2006.
Cocos: Asta la NUCLEAR.
Nastase: Nu, aia nu e inchisa.
Cocos: Am inteles.
Nastase: Acolo nu e inchis nimic. A ramas sa ne vedem marti si miercuri cu seful lor. Si, desi am vorbit cu seful lor, care a zis: Domnule, pana la sfarsitul anului o rezolvam...Nu. Baietii sunt pe invers. Nu a iesit nimic. Am trecut azi pe acolo...dar sunt mai receptivi, ca sa zic asa.
Cocos: O rezolvam. Cu forcepsul, dar o rezolvam. Va voi suna maine, mai linistit si mai...
Nastase: Am intetes! Sa traiti!
23 decembrie 2005, ora 16.03 - Dorin Cocos vorbeste cu M. Daniel Nastase, vicepresedinte CA ALRO Slatina
Nastase: Sa traiti, Excelenta! Mi-am spart telefonul si..
Cocos: Iar?! Esti urmarit de ghinion.
Nastase: Am dat cu el de pereti.
Cocos: De bucurie sau de suparare?
Nastase: Era de suparare. Deci, am semnat. Dar am semnat cu un final... Am semnat, dar a ramas ca ajustarea se finalizeaza pana la sfarsitul lui martie si ca...Oricum, noi am luat doar o copie xerox. Aprobarea o sa vina oficial marti. Cand sa va fac o vizita?
Cocos: Nu stiu cand. Noi maine plecam la munte si ne intoarcem dupa sarbatori. Stai, domnule! Nu s-a revolvat nici acum!
Nastase: Eu acum sunt la NUCLEARELECTRICA.
Cocos: Ma sunati mai pe seara dumneavoatra.
Valery Krasnov l-a apelat pe Vitaly Maschitskiy
Krasnov: Situatia privind problema noastra concreta este foarte buna. De pe deal se simte o influenta puternica si constanta in directia noastra. Pozitiva. In special de la Seful de Birou, care tine in permanenta problema sub control, iar saptamana trecuta, vineri sau joi...
Maschitskiy: Stai, stai! Seful de Birou? Te referi la Comandant.
Krasnov: Nu, nu. Ma refer la...
Maschitskiy: Ah, am inteles. Am inteles.
Valery Krasnov l-a apelat pe Vitaly Maschitskiy
Krasnov: Alo? Alo?
Maschitskiy: Alo? Ce faci acolo?
Krasnov: Bine, am aterizat si direct de la aeroport m-am dus sa-l intampin pe Trump. M-a sunat Colegul, a spus ca intalnirea a durat multe ore. Eu am intarziat 5 minute. A venit aici. Nu era singur.
Maschitskiy: Trump?
Krasnov: Da. Am stat 40 de minute. M-a lamurit ca intalnirea pe care a avut-o cu Comandantul a fost extrem de utila.
Maschitskiy: Da, da, am inteles
Krasnov: S-a implicat activ in problema asta, a avut o discutie extrem de serioasa cu Pilotul si a preluat controlul asupra problemei. S-a scris o rezolutie la hartiile pe care le-am transmis
Maschitskiy: Ceea ce Pilotul neaga cu seninatate, nu?
Krasnov: Nu, nu, a confirmat ca a avut loc discutia si totul s-a indreptat aici dupa aceasta interventie.(...) A avut loc o convorbire telefonica intr-o pauza si Pilotul a confirmat asta, iar discutia a fost foarte serioasa. A trimis hartia noastra, unde scria ca problema trebuie neaparat rezolvata si a cerut sa faca nu doar in interesul Guvernului, dar si in interesul poporului. Sper ca o decizie sa fie luata nu in interesul Guvernului, ci in interesul poporului. O chestie destul de dura.
Discutie intre V. Maschitskiy si V. Krasnov
Maschitskiy: Va trebui sa iei ceva. Stii pentru ce, da?
Krasnov: Cum spui tu.
Maschitskiy: Prietenul are aniversarea.
Krasnov: Ah, parca e in 21.
Maschitskiy: In 26. Ai vazut?
Krasnov: Da, am vazut.
Maschitskiy: De la mine personal, te intalnesti si ii dai.
Krasnov: Bine. Ne-am inteles.
Discutie intre V. Maschitskiy si V. Krasnov
Maschitskiy: Cu Trump ce e?
Krasnov: Deci, ne-am intalnit cu Trump, inainte de intalnirea cu el am discutat cu Colegul. Colegul s-a intalnit cu el miercuri, imi cer scuze, marti, alaltaieri, si ala a adus in discutie Colegului problema tabelului energetic. Treaba interesanta! Stim noi despre ce e vorba aici.
Maschitskiy: Dar ce, au facut ceva?
Krasnov:Nu au facut nimic. De aceea, nici nu poate fi vorba de asa ceva. M-am intalnit cu el. I-am multumit pentru organizarea intalnirea, ca intelegem asta, omul a plecat in deplasare, se va intoarcere si probabil va fi si o reactie, dar asta e sarcina dumneavoastra, sa urmariti sa vedeti cui si ce fel de insarcinari se dau. Nu trebuie sa alerg prin piata si sa intreb: Ati vorbit sau nu? Duceti pana la capat problema asta. La telefon am vorbit cu Prietena, am cerut sa fie si ea, dar nu se trezise, si-a cerut scuze ca vorbea cu mine din pat. Asta in primul rand. In al doilea rand: i-am mai spus ca ne situam tot acolo unde am fost si pana acum, suta la suta. Nu se poate discuta nimic despre vreun rezultat. De aceea nici nu a mai ridicat problema asta.
Maschitskiy: Bine.

WikiLeaks.ro documente

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va rugam INSISTENT sa nu folositi un limbaj obscen. Nu ne obligati sa stergem unele mesaje, sau sa restrictionam comentariile. Va multumim.

Surse.org Blog Un Proiect Open Source

Surse.org Blog Un Proiect Open Source